Mä oon mielestäni saanu aika hyvin pidettyä, etten oo ostellu hirveenä lankoja tässä alkuvuodesta. Tänään sitte karkas käsistä ihan totaalisesti. Aivan toivotonta.

Ensin käytiin Katariinassa, joka on siis Kokkolassa sijaitseva käsityöliike. Sijaitsee anttilan rakennuksessa, kellarikerroksessa. Sieltä ensimmäisenä mukaan tarttu nämä:

Silkmohair-normal.jpg

Lapaslehti-normal.jpg

Kunnes kauppaan saapui mun armaani. Jolle olin luvannu tehdä näille talvipakkasille lämpösemmän kaulaliinan. Koska se kaulaliina jonka tein tässä joku, viikko pari sitte. Menee sitte keväämmällä. Mutta nyt tarvis paksumman. Ja lisäksi tän uuden huivin värit ei sovi pipon kanssa yksiin. Tiedoksi, armaani on siis voissa paistettu jenkkifani. Meillä käyneet tietää työhuoneen verhoista, ja koreista... vaatteista puhumattakaan. Sen verran sain sanottua että en ala kutomaan siihen huiviin niitä tähtiä! Hänhän ite suunnitteli viime talvena, että menis kankuriin kutomaan itelleen työhuoneeseen maton. Mä ilmotin et ole hyvä. Hän ko suunnitteli siihen tekevänsä ne tähdetki. Ei oo vielä menny, mutta en ylläty vaikka se vielä menis. Anyways. Hän saapui käsityöliikkeeseen, ja alettiin katella niitä lankoja. Mä bongasin Katian Peru langan, ihanaa alpakka lankaa. Paksua, lämmintä... Ihanaa. Nehän sitte tarttu mukaan:

Jenkkihuivilangat-normal.jpg

Siinä sitte ko vielä pohdittiin et onko nuo riittävän oikean sävyset ym. Bongasin pitsihyllystä ihania, siis aivan syötävän sulosia pitsejä...

Leve%C3%A4%20pitsi-normal.jpg   Ohut%20pitsi-normal.jpg

Pakkohan niitä oli ottaa. Ja en ainakaan myönnä olevani raskaana! Vaikka onki tämmönen joku ihmeen pesänrakennusviettimikälie. Mutta nuita vaan ei voinu jättää sinne ko ne oli semmosia *lässyttääloputtomastiittekseen*

Noh, siinä sitte kuinkas ollakkaa jäätiin suustamme kiinni. Ja kassan takana sijaitsevasta nauhahyllystä bongasin ihastuttavaa nauhaa...

K%C3%A4sity%C3%B6nauha-normal.jpg

Ihmisellä joka ei omista metriäkään nauhoja. Enhän? *Jokainen meijän kodinhoitohuoneessa käynyt tietää mun nappi- ja nauhapuutarhan*.

Sitte aloin siinä Katariinalle selittää millasia nappeja olin ottanu aiemmin siihen asiakkaalle tulevaan villatakkiin... Ja päätin näyttää ne sieltä, jos niitä sattuu vielä olla. Kunnes keksin, että mä saattaisin tarvita siihen vauvan boleroon napin. Mutta ko en ihan sitte osannu päättää et millasen napin ottaisin, otin sitte muutaman, päätin että kyllä ne jostain sitte paikkansa keksii. Jos ei muualta niin alkuun sieltä nappipurkkipuutarhasta...

Napit-normal.jpg

Mun mielestä ihminen vaan ei voi elää ilman lankojanappejajanauhoja. Eihän?

Eikä siinä vielä kaikki! Mitä te kuvittelitte? Mä olin vasta päässy alkuun, jos kerran suunnitelma kus... pissii yli niin mennään sitte. Katariinassa on semmonen kamppis, että ko ostat jotain. Saa kaks kerää lankaa kaupanpäälle. Ja mähän tein niitä ostoksia muutamaan kertaan, joten sain valita lankoja...

Huivilanka_1-normal.jpg      R%C3%B6yhel%C3%B6huivilangat-normal.jpg

Tämmöset lähti sitte sieltä mukaan.

Matka jatkui kohti ruokakauppaa... Johon mennessä oli poikettava LIDLiin. Josta armaani jo alkuvkosta kysy että mitäs ne lankatarjoukset siellä oli, ootko kattonu oliko mitää kivaa... No oli nähny alustavasti ulkona ilmotustaululla viikkoa aiemmin että on tulossa tarjoukseen taas lankoja mutta en ollu tutustunu tarkemmin. Päätimme siis poiketa kattomaan samalla ne. Ja sittehän se vasta ottiki ohraleipä.

Ensi kattelin et joo, jää ostamatta, siinä on niin paljo akryyliä, etten voi käyttää. Kunnes ensi tuli vastaan puuvillalangat. Mut ne oli mun makuun niin löyhäkierteistä että jo huokasin helpotuksesta että langat jää sitte niihin mitä ostin Katariinasta... Mutta eipä sittekkää. Sitte siinä vielä oli piilossa... Valtatan puikkokopan toisella puolella sukkalangat. Ensi ajattelin että en ees kato niitä, tyydyn vaan kattomaan josko löytyis jotai tarvittavaa kokoa puikkoa tms.

No löytyhän sieltä... Jotai.

Puikkovalikoimaa-normal.jpg

Mukaan lähti mm. nuo pyöränohjaustangolta näyttävät... Kuten armaani selitti ko ystävälleni yritin puhelimessa kotimatkalla kertoa mitä kaikkea sieltä lähti mukaan. Jokainen voi sitte käyttää mielikuvitustaan mikä on tämä mystinen pyörän ohjaustankoa muistuttava...

Mutta sitte ko selvisin siitä puikkovuorikorin ohi... Siellä ne odotteli ne vietävän sukkalangat. Ja minä pahaa aavistamatta meen sinne ja alan kattoa koostumusta... Vaan todetakseni, että tykkään tehä kirjavia sukkia, joo. Mutta en voi sietää sitä sen seittemänmiljardin langanpätkän päättelyä. Jos joku tekis sen loppuhomman niin ok. Mutta miks tehä niin vaikeesti ko voi hiippailla pahaa aavistamatta LIDLin käytävillä ja törmätä valtavaan mout everestin kokoseen kasaan LIDLin sukkalankoja. Jotka on vielä laadukkaita, ja mitäpä muutakaa ko tarjouksessa. Ja kirjavia, joten on suunnattoman helppoa tehä niitä kirjavia sukkia ilman niitä päättelyitä... huoh..

Noh, kävi Sulo Vilénit. Ja en osannu päättää mitä väriä ottaisin, joten otin kaikkia. Ostin ko halavalla sai.

Lidlin%20sukkalangat-normal.jpg

Että... Nyt pikkusen sitte lankavarastot meni uudelleenjärjestykseen. Ottaen huomioon, että vaikka mä oon kuluttanu sieltä vanhoja varastoja. Tottakai täytyy ostaa uusia tilalle... Mutta voi olla että se inventaario siirtyy tuonnemmaksi. Mitä tein tuolla Novitan neulomossa raporttia + ja -. Voitte jokainen arvata kuinka tän kuun osalta kävi. Plussalle jäätiin ja rankasti...

Mutta se on elämää. Ja pidetään mielessä että täällä eletään vain kerran. Sitäpaitsi, mun vakioselitys on:

Langoilla ei ole viimeistä käyttöpäivämäärää

Pidetään se mielessä!

Näihin kuviin ja tunnelmiin. Rentouttavaa viikonloppua rakkaat <3